Selecteer een pagina

Spijkertijd

SpijkerTijd heeft tegelijkertijd wel oog voor complexiteit. Vereenvoudiging ten behoeve van het leerproces kan leiden tot verarming en onvolledig leren. Als je iemand leert snoeien, moet hij niet alleen de snoeitechniek leren, maar je moet hem ook leren dat je een rozenstruik anders snoeit dan een rododendron. Je houdt anders weinig bloemen over… Wij kennen ook de complexiteit in het dilemma tussen begrijpelijk onderwijs ontwikkelen én voldoen aan eisen van de Inspectie van het Onderwijs. In alle projecten houdt SpijkerTijd deze dilemma’s in het oog.

Bij het ontwikkelen van producten houdt SpijkerTijd oog voor de doelgroep. Een lesmethode voor vmbo-ers is anders dan een bedrijfsopleiding voor mbo-plussers die al even uit de schoolbanken zijn. Anders in taal en zinsbouw. Maar ook anders in voorbeelden, opzet van de vragen, gebruik van ondersteunende illustraties.

SpijkerTijd staat niet alleen. Wij werken bij voorkeur samen met andere partijen: samen met inhoudsdeskundigen bij het ontwikkelen van een bedrijfsopleiding, of samen met een professionele regisseur en cameraman bij het maken van een instructievideo.

Vaardigheden

Gepubliceerd op

april 21, 2015